زلال نرگس

وبلاگی تخصصی در مورد انتظار وامامزمان(عج)




نویسنده : مريم کيانی بيدگلی ; ساعت ۳:٥۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/٦/٧

منتظران، چشم به راه سپيده تاريخ‏اند.

با «بصيرت» و «جهاد»، ظلمت شب ظلم را مى‏شكافند و رها از تعلقات، خود را براى «شهادت» در ركاب مولا، آماده مى‏سازند.

انتظار، درختى است كه جز «اقدام» و «اصلاح»، ميوه‏اى نمى‏دهد.

انتظار، فلسفه مقاومت است، نه عامل تسليم!

«عصر ظهور» رجعت دوباره بعثت در حرا و امامت در غدير است.

«غيبت»، دوران «انتظار» جوشش دوباره غدير عاشورايى در نينواى تاريخ است،

در بسترى از فرات ظهور و علقمه نور!

منتظران واقعى، سلاح بر دوشان شهادت طلبند كه «استقامت»، مدال و نشانشان است و «ايمان»، ره توشه حركتشان و «توكل»، تكيه‌گاه هميشگى‏شان.

ياران مهدى(عج) را بايد در ميان سلاح بر دوشان و كفن‏پوشان و جان بركفان و مبارزان و سنگرنشينان و خدمتگزاران به انقلاب و تقويت كنندگان سپاه دين و حرمت‏گزاران به خون و خانواده شهيدان يافت، نه در ساكتان و بى تفاوتان و نه در رفاه‏زدگان و عافيت طلبان.

نيمه شعبان، افروختن چراغ شوق در دل شيعيان و اميد دادن به محرومان است.

ميلادى است فرخنده، كه عيد منتظران وراثت زمين براى مستضعفان و شكست سلطه جباران است.

وقتى نيمه شعبان مى‏رسد،

گلواژه‏هاى «انتظار»، «ظهور»، «فرج»، «حكومت جهانى»، «قسط و عدل»، «ديدار»، «مهدى» مى‏شكوفد و عطر ياد، زمان را فرا مى‏گيرد.

چشم‌ها، به راه كسى دوخته است كه خورشيد جان‌ها و اميد انسان‌هاست.

يادگارى است از پيامبران و امامان،

خلاصه ابراهيم است،

عصاره محمد(ص) و زنده كننده سنت‌هاست.

نيمه شعبان، مطلع خورشيد فروزان مهدى(عج) در ظلمت تاريخ است.

آن خورشيد پنهان، كعبه مقصود و قبله موعود امتهاست.

غيبت كبرى، دوره آزمايش است. تا منتظران راستين، از مدعيان انتظار، بازشناخته شوند و ملاك در اين بازشناسى، «شناخت تكليف» و عمل به وظيفه در عصر غيبت است.

مهدى(عج)، خورشيدى است كه در دل منتظران، اميد زيستن را همواره روشن و گرم نگاه مى‏دارد.

هيچ «حضور»، هم‏چون «غيبت» او، لحظه لحظه زمان و تاريخ را نياكنده است.

حاضرترين حاضران به گرد پاى «حضور غايبانه»اش نمى‏رسند.

او معناى حضور در غيبت است،

مفهوم غيبت حاضر است،

مجمع غيب و شهود است.

او «وارث» دين محمد و خط سرخ شهادت است،

او «قائم» است، ايستاده و استوار و پابرجا، تا جهانى را به قيام حق‏طلبانه وا دارد.

او «منتقم» است، خونخواه حادثه كربلا و انتقام گيرنده خون شهيدان و خون سيدالشهدا.

هم هادى است، هم مهدى.

راه‏شناسى خبير و راهبانى است بصير و راهنمايى است مطمئن و دلسوز.

او «صاحب الزمان» و «صاحب الامر» است.

زمين و زمان، امر و فرمان، جان و جهان در اختيار اوست.

سلام بر مهدى،

انتظار سبز دوران‌ها!

آرمان مجسم عدالتخواهان،

چلچراغ روشن شبستان تاريخ،

روشنگر زمين و زمان،

مرد برگزيده اعصار

ذخيره جاويدان الهى

و...نويد بخش صبح، در شب انتظار.

"جواد محدثي"